2010. január 24., vasárnap

Cicitorta




Férjem 33. születésnapjára készítettem. Nagy sikere volt!:)

Cicitorta

Hozzávalók:

Cicikhez:  
babapiskóta ( kb. 1 csomag,de az müzlis tál függő)
2 csomag gesztenyepüré
 kis tej
4dl tejszín
½ rumaroma ( lehet több is,ízlés kérdése)
1 habfixáló

A tejszínt felverem kissé,majd hozzáadom a habfixálót és jó keményre felverem.
A 2 csomag gesztenyepürét a ½ rumaroma hozzáadásával a felvert habbal jól elkeverem.
2 egyforma müzlis tálat kibélelek folplackkal.
A babapiskótákat kicsit megáztatom tejben.
Elkezdem a müzlis tálba rétegezni az anyagokat. Krémmel kezdem és fejezem be.
Ha kész akkor lefedve 1 napra hűtőbe rakom.
A krém se fog mind elfogyni,így ami abból is marad másnapra elteszem a hűtőbe.

Piskóta:

2 db 5 tojásos piskótát sütök

Hozzávalók piskótánként:

5 tojás
5 kanál kristálycukor
10 kanál liszt

A tojásfehérjéket jó keményre felverem. Mindig ezzel kezdem,mert akkor nem kell mosogatni lehet rögtön a sárgáját verni! J
Ezek után a sárgáját a cukorral krémesre keverem.
A felvert tojáshabot hozzáadom és óvatosan elkeverem. Majd kanalanként hozzáadom a lisztet,és jól elkeverem,de vigyázva,hogy a habot ne törjem össze!
Sütőpapírral kibélelem a tepsit és beleöntöm a masszát!
Előmelegített légkeveréses sütőben 180 fokon kb 20-25 perc alatt megsül.(sütő válogatja lehet ahol előbb-később készül el,figyelni kell!)
Az első 10 percben nem szabad az ajtót kinyitni,mert összeesik a piskóta!
Én ezt abban a tepsiben sütöttem,ami a sütőmhöz volt,az a nagy széles!
Mikor elkészült egy konyharuhával letakarom,és várom,hogy hűljön!
Úgy 15 perc után már nem forró a konyharuhát leveszem róla,és ekkor könnyedén letudom szedni a sütőpapírt is.
Míg a tészta tovább hűl elkészítem a töltelékkrémet.





Főzött krém:

Hozzávalók:

2 csomag gesztenyepüré
4 dl tej
5 evőkanál liszt

A tejben felfőzöm a lisztet jó sűrűre,de nem csomósra!
Jól ki kell hűlnie,hogy tovább tudjunk dolgozni vele!
Ha már kihűlt hozzákeverjük a 2 csomag gesztenyepürét!

Ezzel a krémet kenjük rá az egyik piskótára jó alaposan,egyenletesen.
Utána a másikkal befedjük.
Kivesszük a hűtőből az előző nap elkészített ciciket.
A müzlis tálakat óvatosan ráhelyezzük a piskótára és a folplack segítségével leemeljük.
A maradék krémmel(tejszínes,amit a cicikhez használtunk) pedig bevonjuk a tortát,ciciket kiigazítjuk még ahol kell szép egyenletesre.

Melltartó díszítés:

Hozzávalók:

3 dl tejszín
1 habfixáló
Ételfesték vagy rumaroma,ami jó színes és ízes,mint a mandula
Mandulaszeletek…egyéb díszítőkellék


3 dl tejszínt 1 habfixálóval jó keményre felverek.
A krém egy részével melltartót készítek a cicikre,bevonom vele szépen.
Lehet az egész tejszínes krémbe rögtön ételfestéket tenni,és akkor színes melltartó lesz.
Én egy kicsibe tettem mandulaaromát,és azzal díszítettem tovább a melltartót.
Mandulával megszórtam,és tálaltam!

Jó sütést hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése