2010. november 6., szombat

Fondantos dió torta

















Hozzávalók:



5 tojásból egy kisebb tortaformában piskótát sütünk.
Ha kihűlt ketté vágjuk



Krémhez
  • 20 dkg darált dió
  • 1 evőkanál liszt
  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg margarin

A ketté vágott piskótát megtöltjük a krémmel,és be is vonjuk vele.
Ízlés szerint díszítjük,és legalább 12 órára hűtőbe rakjuk.

Fondant hozzávalói:
1 ek zselatin
6 ek víz
1 ek margarin
2 ek méz
porcukor, amennyit felvesz

A porcukrot átszitáljuk egy tálba.
A zselatint keverjük el a vízzel, vízgőz fölött melegítsük fel.
Amikor már jó forró adjuk hozzá a margarint és a mézet, majd keverjük mindaddig míg teljesen elolvad benne. Öntsük a porcukorhoz hozzá, majd kanállal kavarjuk bele, később már csak gyúni tudjuk majd.
Mikor jól összegyúrtuk csomagoljuk be fóliába és rakjuk hűtőbe egy időre.
Ha már a fondantunk pihent kicsit,akkor jöhet a tortabeborítása,amit a hűtőben előzőleg lehűttöttűk már.
Munkalapot porcukorral megszórjuk bőven,hogy ne ragadjon a massza.(márványlap a legjobb ehhez!)
2x akkorára kell nyújtani,mint amekkora a torta átmérője.
Ez ugye fehér színű,de bármivel meg lehet színezni.
Én miután kinyújtottam szép vékonyra,egy óvatos mozdulattal a tortára emeltem,és szépen bevontam vele. A felesleges részeket levágtam és azokból pedig dekorációt készítettem.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Olvastam,amit írtál a blogomra!Köszönöm!Hát,te sem vagy semmi!:-)Nagyon tetszik a blogod,sok szépség és finomság van ám itt!Van miből válogatni!Gratulálok Mérleg-társam!:-)
    Kriszta

    VálaszTörlés