2010. november 12., péntek

Diabetikus túrós pite


















Gyerekkorom nagy kedvence a túrós pite. Nagymamám nagyon sokszor készítette,de ő kelt tésztából.
Gondoltam egyet és én is sütöttem,de diabetikus formában,hogy kisfiam is ehessen belőle.
Porcukorral se szórtam meg természetesen.
Nagyon ízletesre sikerült!:)
A pite receptet Andinál találtam. 
Hozzávalók  a tésztához:
-30 dkg liszt
-12dkg vaj
-8 dkg fruktóz
-2 tojás
-1/2cs. sütőpor
-2 kanál tejföl
csipet só

Túrótöltelék:

1/2kg túró
8 dkg fruktóz
kis tejföl
1 citrom reszelt héja
1 v.cukor

A tészta hozzávalóit összegyúrom,és hűtőben pihentetem.
Megfelezem,lisztezett deszkán kinyújtom az egyik darabot,egy közepes tepsi nagyságúra,amit előtte bevajaztam és kiliszteztem.
Beleteszem a tésztát,meghintem zsemlemorzsával,és a túrótölteléket rárakom és elsimítom.
A tészta másik felét kinyújtom,a tetejére teszem,széleit összenyomkodom,tetejét villával megszúrkálom.170 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöm

Nekem 24db lett.
1 db= 15gr CH

1 megjegyzés: