2011. október 8., szombat

Bougatsa - Görög tejes pite

A héten ettem ilyet egy görög étkezdében,és már akkor tudtam,hogy ezt itthon is meg kell csinálnom. Sokat nem is vártam rá. :)



















Hozzávalók:
  • 3,5 bögre tej
  • 2/3 bögre búza finomliszt
  • 4 tojás sárgája
  • 0,5 bögre cukor vagy kevés fruktóz
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 citrom
  • 1 csomag réteslap
  • Vaj
  • fahéj

Elkészítés:
    1. 3 bögre tejet felforralok.
    2. Leveszem a tűzről, félreteszem.
    3. Keverőtálban csomómentesre keverem a lisztet, a fél bögre tejet, a tojások sárgáját, a vaníliás cukrot,cukrot vagy fruktózt és a reszelt citromhéjat.
    4. Habverővel krémesre dolgozom.
    5. Ehhez lassan hozzáadom a felforralt tejet.
    6. Lassú tűzön állandó keverés mellett besűrítem (8-10 perc).
180C-ra előmelegítem a sütőt.
Egy 30cm x 20cm-is tepsit kivajazok,.
Réteslapot fektetek a tepsi aljába.
Megkenem vajjal, rá egy újabb réteg réteslap, és így folytatom 6 rétegig.
Ráöntöm a tejes masszát, és a tetejére is fektetek két réteg vajjal összetapasztott réteslapot. Mehet is a sütőbe 25-30 percre. A tetejére is lehet tenni kis vajat.
Ha megsült fahéjjal vagy fahéjas cukorral szórjuk meg.
Langyosan az igazi! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése